シラバス情報

科目名
食と健康の英語
開講年度学期
2024年度前期
配当学年
3年
ナンバリング
単位
2.00単位
時間
Thursday I
教室
311
教科書
Speaking of Nutrition



1.担当教員
担当教員
スティーブン・ハットフィールド
研究室
3号館1階
オフィスアワー
By appointment


2.授業の目的
(1)授業の目的
This is an elective class for all departments. The textbook focuses on helping students to develop their English skills while discussing food. This course will be helpful for students preparing for careers in the health and service industries and students looking for opportunities to continue to develop their English skills. This year, our focus will be on the history of food. Students will improve their English by completing weekly readings and participating actively in small group discussions and presentations. Additionally, this course helps students attain the English proficiency required at the college level to become global citizens who can communicate internationally with other people worldwide.
(2)到達目標とディプロマポリシーとの関連
Upon successful completion of this course, students will:
①  be able to discuss health and nutrition in English
〈学部DP(3)〉
②  increase knowledge about food choices
〈学部DP(3)〉
③  improve English abilities in  four skill areas
〈学部DP(3)〉
※各学科各学年のディプロマ・ポリシーはこちらのリンクからご確認ください。
【https://drive.google.com/file/d/1vMVlJoCFFsO-n6_ljtpbwYmSL2IAU5Q3/view?usp=drive_link】
※各学科各学年のカリキュラムマップはこちらのリンクからご確認ください。
【https://drive.google.com/file/d/1H_tCOiCeKmdQnNmr-Lh4INKo7mlB-jmt/view?usp=drive_link】

3.授業の概要
This course will utilize speaking, reading, writing, and listening exercises focused on food and nutrition to develop students’ knowledge of the subject area and English abilities.

4.授業の受け方・勉強の仕方
(1)予習の仕方
Students should complete the reading and exercises before class each week.
In general, 30 minutes of preparation should be completed each week.
(2)授業の受け方
Students will participate in various activities and exercises related to the textbook and accompanying CD/Internet listening to improve their everyday English communication skills. Activities include pair-work, discussions, interviews, and role plays. The textbook is designed for active communication.
(3)復習の仕方
Review all the material we do in class.

5.受講にあたってのルール
(1)Obey all university rules.
(2)Unexcused absences will seriously impact a student’s grade.
(3)If a student is late for three classes, that amounts to one's absence.
(4)Students are expected to attend class on time, be prepared, and participate positively.
(5)Listen carefully to others when they are speaking.


6.授業計画と「予習・復習」の内容及び必要な時間
テーマ
予習・復習
備考
第1回
Orientation
Bring the textbook
We will follow the sequence of the textbook.
Review what we covered in class.  
Students should complete the reading and exercises before class each week. Generally, 30 minutes of review and 30 minutes of preparation should be completed each week.
第2回
Unit 1
Review the class
第3回
Unit 2
Review class
第4回
Unit 3
Review class
第5回
Unit 4
Review class
第6回
Unit 5
Review class
第7回
Unit 6
Review class
第8回
Unit 7
Review class
第9回
Unit 8
Review class
第10回
Unit 9
Review class
第11回
Unit 10
Review class
第12回
Unit 11
Review class
Unit 12
第13回
Unit 12
Review class
第14回
Unit 13
Review class
第15回
Unit 14
Review
第16回
Unit 15
Class wrap up
予習・復習
Students should complete the reading and exercises before class each week. Generally, 30 minutes of review and 30 minutes of preparation should be completed each week.

7.評価方法(テスト、レポート、課題等へのフィードバック方法を含む)
到達目標と評価項目の関連
(1)Class Attendance 20%
〈到達目標①〉
(2)Class Participation 40%
〈到達目標①、到達目標②〉
 (3)  Presentations 40%
〈到達目標①、到達目標②、到達目標③〉

8.参考図書・文献
Speaking of Nutrition
Peter Vincent

9.履修上の注意
授業への参加について、特別な事情がある場合、特別な不安や⼼配がある場合には、第2回授業までの間に必ず担当教員まで相談して下さい。試験・出席・課題の免除と代替課題の提⽰など、状況に応じて特別な対応をする場合があります。相談が遅れると対応が不可能になる場合もありますので、必ず第 2回授業の前までに相談に来て下さい。また、第2回以降、履修の途中で特別な事情が⽣じた場合についても、できるだけ早く相談に来て下さい。早ければ早いほど対応が可能です。

※授業の展開によっては、変更の可能性があります。変更の場合には随時お知らせします。

Let's enjoy the class together!